|
:: Artyku³y :: |
Czyszczenie, smarowanie sprzêtu
Wp³yw drobin piasku, py³u na czê¶ci mechaniczne jest oczywisty i nikomu nie trzeba chyba tego t³umaczyæ, ¿e jest on negatywny. Sprawa jest prosta. O sprzêt nale¿y dbaæ i od czasu do czasu przeprowadziæ niezbêdne zabiegi "pielêgnacyjne".
Sygna³em do dzia³ania mo¿e byæ: skrzypienie, "pamiêæ"(zatrzymywanie siê w dziwnej pozycji zamka karabinka), oporne dzia³anie czê¶ci mechanicznych.
W rejonach nadmorskich, gdzie zasolenie siêga 35‰ nale¿y czêsto p³ukaæ sprzêt w bie¿±cej wodzie. Raczej nie chodzi tu o Polskê, gdy¿ Ba³tyk ma maksymalnie 6-7‰ i wytr±canie siê kryszta³ków soli jest minimalne.
Wa¿n± kwesti± jest to, aby nylonowe tasiemki trzymaæ z dala od rozpuszczalników, smarów i innych ¶rodków chemicznych.
Przed nasmarowaniem sprzêtu nale¿y bardzo dok³adnie go wyczy¶ciæ.(poni¿ej kilka sposobów).
CZYSZCZENIE
- ciep³a woda+p³yn do mycia naczyñ+szczotka do zêbów
- kilkukrotne p³ukanie w nafcie, terpentynie lub benzynie - rozpuszczenie smarów, które przyci±gaj± bród
- wygotowanie sprzêtu (czê¶ci mechanicznych, nie nylonowych) - raczej nie powinno miêæ to z³ego wp³ywu na w³a¶ciwo¶ci wytrzyma³o¶ciowe - podczas zjazdów, tyrolek itd. sprzêt rozgrzewaj± siê znacznie bardziej.
- sprê¿one powietrze - wydmuchanie drobin py³u
- sucha szmatka
Smarowanie mo¿na rozpocz±æ, gdy sprzêt bêdzie zupe³nie suchy.(poni¿ej kilka sposobów)
SMAROWANIE
- smary rowerowe
- WD-40 lub ¶rodek o podobnych w³a¶ciwo¶ciach
- smary silikonowe
- smary o ograniczonej lepko¶ci - nie powoduj± przyczepiania piasku, py³u...
- oliwka do smarowania maszyn do szycia
Po zakoñczenie "zabawy" nale¿y wytrzeæ such± szmatk± nadmiar smaru. W przeciwnym razie natychmiast przyczepi± siê drobiny py³u i wszystko pójdzie na marne.
|
|
|
|